Healthy en fluffy proteïnewafels

Op zoek naar een gezonde en energierijke snack? Check dan snel het recept van deze fluffy proteïnewafels! Ze zijn supersimpel om te maken, bevatten erg weinig ingrediënten en smaken werkelijk heerlijk! Ideaal als tussendoortje of om de dag mee te beginnen. Smakelijk! 😉

Healthy en fluffy proteïnewafels

Als ontbijt, snack of lunch … Deze proteïnewafels zijn momenteel mijn grootste verslaving. De meeste wafels zitten bomvol suiker en vetten, dus met één wafeltje zou je al ‘cheaten’ in een gezond eetpatroon. Toen ik deze wafels voor het eerst maakte, leek het ook alsof ik aan het zondigen was, maar het zalige was dat dat helemaal niet het geval was. Hoewel de smaak net zo heerlijk is als die van de ongezonde wafels, zitten deze healthy wafels immers bomvol eiwitten en goodies voor je lichaam!

Deze wafels zijn ideaal als ontbijt. Waarom? Onderzoek toont aan dat een proteïnerijk ontbijt je stofwisseling en vetverbranding voor de hele dag stimuleert. Ook start je op die manier de dag met massa’s energie en een verzadigd gevoel! Ook eet ik om diezelfde redenen deze wafels vaak als pre-workout snack. Deze wafels zullen je ongetwijfeld een beter gevoel geven dan de klassieke suikerbommen. Nog een pluspunt: je kan ze bereiden in slechts 10 minuten!

Nog geen wafelijzer? Koop snel eentje, want deze toppers wil je niet missen ;-)!

Hoe maak je ze?

Ingrediënten (voor 10 kleine wafels)

  • 50 g havermoutmeel (= havermout/havervlokken blenden tot meel)
  • 50 g whey proteïne*
  • snufje baksoda
  • 1 ei
  • scheutje water
  • optioneel: 25 g rozijnen
  • topping: ahornsiroop, besjes, kokosschilfers…

*Tips voor lekkere whey:

  • Lean Whey Protein van The Lifting Lioness: klik hier! (Ik gebruik de chocoladesmaak.)
  • Whey Perfection – Special Series van Body&Fit: klik hier!

Benodigdheden

  • weegschaal
  • blender
  • mengkom
  • garde
  • wafelijzer
  • vetstof om wafelijzer in te vetten: bakspray* / olijfolie / kokosolie (*Met bakspray worden ze knapperiger.)

Bereidingswijze

  1. Blend de havermout / havervlokken tot meel.
  2. Doe het havermoutmeel in een mengkom.
  3. Voeg de whey en baksoda toe.
  4. Voeg het ei en een scheutje water toe. Meng alles tot een egaal beslag. Voeg niet te snel een royale hoeveelheid water toe. Het moet een smeuïg beslag blijven en het mag niet te waterachtig zijn.
  5. Meng tot slot eventueel de rozijnen door het beslag.
  6. Vet het wafelijzer aan beide kanten in met vetstof. (Ik gebruik de Smart Cooking Spray van Body&Fit. Die koop je hier.)
  7. Verwarm het wafelijzer op een hoge stand. Wanneer het klaar is om te bakken, schep je een beetje beslag in het midden van het wafelijzer. (Wees ook weer niet te gul, anders loopt het beslag over!)
  8. Na 30 seconden op hoge stand zijn de wafels al klaar. Wanneer je merkt dat de vetstof vermindert na het bakken van enkele wafels, vet je het wafelijzer gewoon opnieuw in.
  9. Laat de wafels rusten op een rooster.
  10. Serveer met toppings naar keuze. Wees creatief!
  11. Smakelijk 🙂

Heb jij dit recept uitgeprobeerd? Laat het me weten via mijn Instagram: fitfoodiemaxime 😉

 

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

w

Verbinden met %s